dinsdag 24 januari 2012

Mijn eerste werkdag..

Vandaag was het zo ver.. Mijn allereerste stagedag bij Rk Heliski.. 
En om het allemaal nog wat spannender te maken, sneeuwde het vandaag voor de eerste keer sinds mijn aankomst hier :-)
Eerst en vooral heb ik kort even een gesprekje gehad met Meneer Catteeuw, mijn stagebegeleider vanuit België, om te zeggen dat mijn Skype werkt en om even kort toe te lichten waar ik was..

En god wat ben ik blij dat mijn videofunctie niet naar behoren werkte, want ik lag nog in mijn pyjama in bed :D
Nujah.. Good days here start at noon :D

Eenmaal aangekomen op het bedrijf, nam Bryan me mee op een Guided Tour doorheen het hele gebouw.. Ook kreeg ik mijn persoonlijk naambordje, wat mijn werkoutfit bij RK Heliski compleet maakt!

Na de rondleiding kreeg ik mijn persoonlijke logins, met het hilarische paswoord RKRulez!, en kon ik een kijkje nemen in AppSuite.. Het programma dat door een Belg, jawel een Belg!, ontwikkeld werd voor het ingeven van boekingen.. 

Wanneer mensen een helikopter skitripje boeken, worden alle details genoteerd op een papieren voorgedrukte fiche.. Zo worden alle gegevens op een gestructureerde manier verzameld..




Nadien worden deze gegevens ingegeven op AppSuite, wordt de rekening van de Credit Card afgetrokken en gaat de rekening in een map.. 

Nadien was er een Staff Meeting voorzien met iedereen die op welke manier dan ook te maken heeft met administratie.. De piloten waren dus niet van de partij.. Tot mijn grote verbazing werden we midden in de meeting voorzien van nacho's met sausjes en drank.. Ik denk dat de rest van het team het ongeloof op mijn gezicht wel kon merken..

De meeting ging hoofdzakelijk over zaken waar ik eigenlijk nog niets van verstond, maar ook ik werd niet uit het oog verloren.. Zo kreeg ik een aparte vermelding onder de categorie 'Media' want ook mijn foto moet op de website komen bij het team :D Nadien mocht ik nog wat met verschillende mensen meelopen om een goed beeld te krijgen van alles.. Om 8 uur pm was mijn werkdag voorbij, aangezien er bij RK Heliski in verschillende shiften gewerkt wordt.. En groot was mijn verbazing toen ik dit beeld te zien kreeg bij het verlaten van het gebouw..

Morgen en overmorgen werk ik ook van 12 - 8 pm, vrijdag heb ik een dagje vrij, maar zaterdag en zondag werk ik ook van 8 -  16 pm.. Zo kom ook ik uiteindelijk aan mijn 5 dagen stage per week :-)

Morgen moet ik snel nog even langs Guest Services passeren voor mijn Seasons Ski Pass op te halen.. Waarna ik ook ski's kan gaan huren voor het seizoen.. En guess what, ook ik krijg speciale prijzen aangezien ik werk bij RK Heliski.. Hier maken ze immers geen onderscheid tussen vaste werknemers en een stagiaire.. Zo krijg ik ook een commissie van 10% wanneer ik iets verkoop in de Gift Shop..
"Guess I can't deny that I'm part of the RK team.. And I'm proud of it!"
Op mijn weg terug naar huis, ja ik noem het thuis, nam ik nog enkele mooie sfeerbeelden van het gezellige Pano Village gehuld in nieuwe, verse sneeuw..
Panorama Springs Hot Pool


5 opmerkingen:

  1. Ah, ik zie het al, eens jij die Ski Pass hebt, is Julie niet meer van de piste weg te krijgen :D
    En hét naambordje! Echt essentieel om je daar helemaal team member te voelen eh ;) En Pano Village ziet er echt super mooi uit! Zowel overdag als 's avonds :)
    Morgen tweede werkdag, fingers crossed ^^
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Djee, leuk om je blog te lezen, waar schrijvers-talent zeg! Dit wordt voor jou een geweldige levenservaring !!! Lieve groetjes van Patricia & Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal heel goed en mooi he nichtje! Geniet er maar met volle teugen van want ik heb zo het gevoel dat uw 4 maanden ginder gaan voorbij vliegen...Dikke knuffels van ons en ook van ons bommake he (want zij denkt ook heel veel aan jou) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Julieke fijn dat je werkdag is meegevallen lijken me toffe collega's zo en beetje gelijk bij bovyn he hihihi...
    The vieuws are sooo beautiful !!!
    Geniet maar goe want het gaat snel.

    Groetjes uit koningshooikt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat naambordje is zalig! Echt een echte! :D Xx

    BeantwoordenVerwijderen