maandag 23 januari 2012

Invermere

Zoals in het vorige blogje reeds gezegd, besloot ik vandaag Invermere eens een bezoekje te brengen..
Invermere is namelijk het eerstvolgende, grote dorp wanneer je van Panorama Mountain Village richting Calgary rijdt..

Een beetje onzeker sprong ik op de Panorama Shuttle Service die eveneens gratis is voor iedereen die hier verblijft.. Daar bovenop kan je deze zelfs nemen met je skibotten aan :-) Ik heb het vermoeden dat veel mensen vanuit Invermere naar hier komen om te genieten van de prachtige pistes..

Ook vandaag waren de bergen weer gehuld in heel veel zonneschijn, waardoor de mensen hier nóg vriendelijker zijn..
De winkelstraat van Invermere :-)
Invermere is wat je je kan voorstellen vanuit de Amerikaanse films.. 
Veel gigantisch grote auto's en trucks en de typische Amerikaanse bouwstijl..

Natuurlijk kan je deze winkelstraat echt absoluut niet vergelijken met de Meir in Antwerpen, maar het is zeker en vast de moeite waard om eens rond te hangen..

Je vindt er vooral veel verschillende soorten van supermarkten, maar ook kunstwinkels en helemaal achteraan verscholen is er zelfs een arena waar de stierengevechten plaatsvinden. 


Het is hier de gewoonte om als voetganger gewoon over te steken wanneer je er zin in hebt.. En de auto's zullen ook altijd allemaal stoppen.. Wauw, wat een discipline!

Na wat rondgelopen te hebben, besloot ik een klein elektrowinkeltje binnen te stappen.. Ik was nog geen 2 minuten binnen of de meneer kwam al van achter zijn computer vandaan om mij te helpen.. Vast en zeker omdat ik een nieuw gezicht ben hier.. Deze meneer kon al mijn vragen oplossen over het verkrijgen van een Canadese nummer, want dit gaat de communicatie tussen Rk Heliski en mij toch wel wat vergemakkelijken.. Aangezien hij niet wist of een simkaart van hier ging werken in mijn gsm, kocht ik een soort van basis gsm met al een Prepaid kaart erbij.. Erg handig als je het mij vraagt! :-)

Thuis moest ik dus enkel maar surfen naar de bijgevoegde website en dan kon ik van start gaan met mijn nieuwe Canadese gsm en nummer.. En wel echt de moeite waard om te vermelden, de gsm en de kaart samen hebben mij amper 50 Canadese Dollar gekost.. Wat overeenkomt met een € 38. 


Het originele kunstwerk Rudolph.
 Naast de gsm kocht ik ook een nieuwe rugzak, aangezien ik de mijne thuis vergeten was.. Ook hier enkel maar brede glimlachen en zelfs nog een extra korting omdat ik cash betaalde.. En dan was het tijd om even te rusten en eens te bladeren in mijn gids over Canada.. De vriendelijke dame van een super gezellig koffiehuisje hielp me verder met een warme choco en een scone met bosbessen.. 

Na deze welverdiende pauze ging ik naar de supermarkt, want daar was ik uiteindelijk voor naar Invermere getrokken.. Hier was echt alles te vinden waar je maar zin in had.. Het enige nadeel is wel dat Amerikanen blijkbaar niet enkel houden van grote auto's, maar alles moet in grote hoeveelheden zijn.. Zo is drank in flessen van 0,591 liter.. Ziet er echt raar uit eigenlijk :D Ook vlees en dergelijke zijn enkel te vinden in erg grote verpakkingen.. En oh ja, ze hebben hier ook Nutella choco.. Love it! :D

Wat hier wel erg raar is, is dat men in een gewone supermarkt geen enkele alcoholische drank kan vinden.. Deze zijn apart te verkrijgen in een Liquor store waar je bij elke aankoop je paspoort moet laten zien.. Ook tabak en gokwaren zijn enkel maar verkrijgbaar vanaf de leeftijd van 19 jaar.. Voor de rest kom je hier enkel maar heel erg vriendelijke mensen tegen die je helpen bij de kleinste vraag..

Het prachtige uitzicht vanaf de winkelstraat van Invermere
Ik kan wel stellen dat ik vandaag genoten heb van de prachtige uitzichten en de buitenlucht.. Mijn gezicht heeft zelfs een klein kleurtje opgedaan van rond te lopen in het zonnetje.. En nu sluiten we deze prachtige dag af met een lekkere maaltijd samen met een glaasje witte wijn..
Enjoy life to the maximum!

3 opmerkingen:

  1. Gutenmorgen Liebe Julie ! Het bevalt je blijkbaar ginder al, da's goed nieuws. Mooie foto's trouwens die je gemaakt hebt, lijkt zo promo-materiaal voor een film, hihihi. Die foto van de living,...wanorde meisje toch ! Volgende keer niet dit type foto plaatsen, enkel die van een "opgeruimd" nestje !
    Luv's from Austria !

    Werner

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jules, dat is precies een droom bestemming als ik nie beter moest weten zou ik denken da je een boek aan 't schrijven bent zo geboeid lees ik je blog. Ik geniet ook van de prachtige foto's dit doet me alleen maar meer verlangen om ooit mijn droomreis te maken!! begin alvast te sparen ...
    Groetjes uit koningshooikt xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaaai, super! Ze zouden hier in België wat kunnen leren van de Canadese mentaliteit, amai, vriendelijkheid is SUPER belangrijk! :)

    So happy you're happy ;)

    Looking forward to hearing from you soon! :D

    x

    Lynn (& Bruno met de rode nageltjes)

    BeantwoordenVerwijderen